BEDRIFTSFLYTTING

Bedriftsflytting Drammen og Oslo

 

Topp Transport & Flyttebyrå utfører kontorflytting for bedrifter i alle størrelser, enten det er en mindre oppstartsbedrift eller et hovedkontor med flere hundre ansatte, har vi erfaringen og kompetansen til å utføre flyttingen på en trygg og kostnadseffektiv måte. Med 12 års erfaring har vi utarbeidet metoder for å minimere nedetid og få virksomheten i gang igjen med lite avbrudd. Vi har erfaring med å flytte kontorer, skoler, barnehager, industribedrifter og andre typer arbeidsplasser. Vi hjelper deg gjerne også med pakking og pakkeemballasje. Vi kan også bistå med fjerning av søppel bedriften deres ikke trenger lenger.

8 steg for vellykket bedriftsflytting

Å flytte en bedrift fra et sted til et annet kan være både spennende og en utfordrende opplevelse for mange mennesker, enten du skalerer opp eller nedbemanner for effektivitetsformål. Bedriften må ta hensyn til flere aspekter for at en bedriftsflytting skal anses som vellykket. Hvis du befinner deg i en posisjon der du skal koordinere en bedriftsflytting, er det viktig at du tenker over følgende:

Planlegg bedriftsflytting

Planlegg bedriftsflytting i god tid. Du trenger tilstrekkelig planlegging for at alt skal gå som planlagt. Planlegging av bedriftsflytting bør begynne omtrent 4 til 6 måneder før flyttingen. Dette vil gi deg tilstrekkelig tid til overgang uten å føle deg overbelastet. Når du vet at du flytter inn i et nytt kontorlokale og bestemmer hvilken type oppsett du har og hvordan alt vil gå, vil dette tillate deg å planlegge kontorets behov effektivt og hvilket utstyr du trenger. Du kan lage et kart eller bruke planløsningen til å planlegge hvor møbler og andre kontorartikler skal plasseres i det nye kontoret. I tillegg til dette gir god planlegging ansatte en sjanse til å tilpasse seg den nye plassen.

Bestill flyttebyrå bedriftsflytting

Å flytte en bedrift krever mye planlegging av flytteprosessen. Det er avgjørende at du bestiller et flyttebyrå i god tid, gjerne 2-3 måneder før, alt avhengig av arbeidets omfang. Vi ønsker at større bedriftsflyttinger gjerne avtales i god tid. Mindre bedriftsflyttinger kan utføres på mye kortere varsel. Det er viktig at flyttebyrået har erfaring med bedriftsflytting. Vi har utført bedriftsflyttinger for både små bedrifter med noen få ansatte til store bedrifter med flere hundre ansatte. Vi har erfaringen som kreves for en trygg og effektiv bedriftsflytting.

IT – team

Du bør gi IT-teamet minst tre måneders varsel for å starte implementeringen av flyttingen. Siden alt er teknisk fra internettplaner, utstyr, telefontilkoblinger, vil de blant annet måtte vurdere den nye plassen for oppgraderinger som må gjøres, og om de vil flytte infrastrukturen på det nye kontoret eller om de må installere ny i det nye kontoret. Når du flytter vil du komme inn og fortsette med arbeidet ditt så snart som mulig

Rengjør grundig

Det er viktig at du ikke tar med deg det du ikke trenger. Du kan makulere alle unødvendige papirer og bli kvitt alle kontormøbler som har samlet inn støv i den lange perioden du har vært på det gamle stedet. Vi er behjelpelig med dette. Alt du velger å donere til forhåndsgodkjente organisasjoner vil bli brukt som skattemessig avskrivning.

Bestill kontormøbler

Du vil ha alt du trenger på det nye kontoret før dere flytter inn. Det er derfor avgjørende at du bestiller alt god tid i forveien hvis nye møbler eller annet er nødvendig. Du bør legge inn nye bestillinger på utstyr og møbler slik at det vil være klart før arbeidshverdagen begynner. Det er også viktig at dere ikke bestiller for mye kontormøbler. Dette unngås ved å ha et oversiktlig kart over planløsningen og dyktig personell med kunnskap om utnyttelse av plass. Vi bidrar med hele denne jobben. Vårt team består av dyktige interiørdesignere som er eksperter på utnyttelse av plass i kontorlokaler. Her inngår også valg av møbler, fargevalg og alt tilhørende.

Meld flytting

Det er viktig å informere kunder og leverandører om at bedriften flytter. Du må også oppdatere alle adressene dine på nettet og offentlige registre i god tid før flyttingen. Det er svært viktig å komme i kontakt med store søkemotorer som google om oppføring og endring av plassering på kartet. Det kan ta litt lengre tid å få dette implementert, men du bør få det implementert så snart som mulig. Planlegg kundemøter og frister i god tid. Det er viktig at du gir deg en buffersone rundt flyttingen i minst tre dager der det ikke blir klientmøter og ingen viktige frister.

Organiserte ansatte

Når de ansatte pakker sine individuelle rekvisita og eiendeler er det viktig at de merker flyttekasser og annet på utsiden av esken og legger dem på avtalt sted. Vi avtaler på forhånd hvor dette skal plasseres for å sikre at flyttingen utføres raskt og effektivt.

Fargekode bedriftsflytting

Ved større bedriftsflyttinger bruker vi ofte et fargekoding system. Dette er svært effektivt fordi du ikke kan blande tingene dine på stedet eller i området du skal flytte til. Det er viktig å sikre at alle ansatte er kjent med dette systemet. Systemet innebærer at alle rom eller plasser får tildelt en farge. Man velger en betydelig forskjellig farge for hvert rom, gjerne rød, grønn, blå og oransje. Alle flyttekasser markeres da med farge, samt avtales hvilke farge som tilhører hvilket rom i det nye kontorlokalet.

Topp Transport & Flyttebyrå hjelper din bedrift med å flytte

Planlegger dere bedriftsflytting Drammen eller Oslo? Topp Transport & Flyttebyrå har utført mange store og små bedriftsflyttinger. Vi anbefaler å bruke vårt flytteforespørselskjema eller å ringe oss, så sender vi tilbud i løpet av kort tid. Vi tilbyr også gratis og uforpliktende befaring.